Saturday, August 16, 2014

SHAKLEE: Mengawal Kolestrol dalam badan (Phytocol-ST)

Apa itu Phytocol-ST?

Phytocol-ST adalah satu produk baru yang dilancarkan oleh Shaklee Malaysia pada Jun 2014. Phytocol-ST berfungsi mengawal kolesterol jahat dalam badan kita. Bagaiman produk ni dapat mengurangkan kolesterol dalam badan kita?
Menurut Ethan Wang from Shaklee (Sales Director Shaklee Malaysia), In Malaysia, kita tak dibenarkan untuk menggunakan perkataan lower choleterol atau ANY WORD cholesterol untuk produk. So Shaklee memilih nama Photocol-ST yang mengetengahkan pemakanan berasakan sterols dan stenol bagi mengurangkan kolesterol jahat dalam badan secara semulajadi. Jom lihat apa itu STEROL dan STENOL ni.

Apa itu Phytosterols: Sterols dan Stenols, dan Fungsi Bertindak Dalam Badan.

Phytosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam plant cell membranes. Ia menyerupai kolesterol dalam badan dan apabila kolesterol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap kedalam sistem penghadaman badan. Plant sterols dan stenols ni akan menghalang koleterol jahat (LDL kolesterol) dan akan merendahkan kolesterol jahat yang masuk kedalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah. 
Most experts say yes. "Eating sterol and stanol-containing foods is an easy way to lower your LDL cholesterol, which helps reduce the risk of heart disease," says Ruth Frechman, RD, a spokeswoman for the American Dietetic Association (ADA).
 The Food and Drug Administration (FDA) has even approved a health claim on phytosterols, which states:“Foods containing at least 0.65 gram per serving of vegetable oil plant sterol esters, eaten twice a day with meals for a daily total intake of at least 1.3 grams, as part of a diet low in saturated fat and cholesterol, may reduce the risk of heart disease.” 
The National Cholesterol Education Program mencadangkan penggunaan  2 grams phytosterol setiap hari boleh menjaga kesihatan anda dan mengurangkan kadar kolesterol jahat (LDL) dalam badan. 

Dari gambar di atas, orang Malaysia wajib dah consume Phytocol-St ni sebab lihat saja pada pola dan corak pemakanan rajyat Malaysia, 1daripada 3 orang akan menghidapi kolesterol tinggi. Dari pagi sampai malam, semua makanan yang di makan  mengandungi kolesterol yang tinggi. Melebihi dan melebih-lebih dari suggestion grams pengambilan kolesterol setiap hari. Tambahan pulak kalau ada yang jenis malas bersenam, makan tidur makan tidur.


So, untuk kurangkan koleterol jahat tu, pengambilan phytosterol dalam pemakan sangat disarankan. Plant sterol and stenoil ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato SETIAP HARI. 
That is why, supplement seperti PHYTOCOL-ST diperlukan bagi sesiapa yang mengalami masalah kolesterol. Orang yang sihat pun boleh makan jugak untuk prevent masalah kolesterol dimasa hadapan. 

Kelebihan dan Keistimewaan Phytocol-ST Shaklee
  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.

Sebarang pertanyaan, konsultasi, boleh contact

Noorhafisah | ID 916381
FB : Mel Hafisah 
Call / SMS / Whatsapp : 013-3504041
Blog : http://vitamincomel.blogspot.com/
Email : aminhafisah@gmail.com




No comments:

Post a Comment